יש לך בבית מטבע מעשר שני?

יש לך בבית מטבע מעשר שני?


שלום לכולם. 

מי מאיתנו שגר במושב, קוטף לפעמים ירק-עלים או פרי מהחצר, או מקבל ממישהו מהמושב שהשאיר לנו את הזכות להפריש תרומות ומעשרות.

ולכן אמור להיות לכל מי שגר במושב מטבע קבועה לשם כך.


כדי שהירק או הפרי יהיה כשר לאכילה, צריך:

(1) להוציא קצת יותר מאחוז מהפרי.

(2) לומר את הנוסח, שבסופו אנחנו מעבירים את הקדושה שבפירות למטבע.

(3) שיהיה לך בבית מטבע של 5 ₪ או 10 ₪ שמיועדת לכך. כדאי לעטוף אותה בסלוטייפ או סימון אחר – כדי שאף אחד לא יתן אותה בטעות לצדקה או יקנה איתה משהו. זו מטבע שקדושה אך ורק למעשר.

💡 יש לך מנוי ל"בית האוצר"? אין צורך להחזיק מטבע בבית. הם מחזיקים מטבע עבורך. צריך רק לבצע את שלבים 1-2 והפירות כשרים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה